Home    Over mij    consult    contact      YOUTUBE     ARTIKELEN       Nieuwsbrief    
 



Onze bewuste kinderen komen op de wereld met hun eigen boodschap. Wat deze boodschap is en hoe dit verder vorm krijgt is in het kind aanwezig. We noemen dit hun talent. Het kind weet zijn eigen weg en pad intuďtief. Ze komen een stukje helpen op de wereld om deze mooier te maken. Waar volwassenen nog wel eens de weg kwijt raken en kiezen voor geld als machtsmiddel, andere macht of strijd, zullen onze kinderen het tegenovergestelde brengen.

Hun talenten zijn meer gericht op verbetering van de aarde vanuit een verbonden gevoel. Ze zullen hun talenten niet gebruiken om zelf beter van te worden. Ze hebben talenten die als doel hebben dat we er allemaal beter van worden. Zonder zichzelf in dat proces te verliezen. Onze kinderen zijn zelfbewust, milieubewust, natuur bewust en gaan bewust met de dieren om. Ze zijn zich bewust van oplossingen en bezitten antwoorden op hele complexe vragen die op dit moment spelen in deze maatschappij. Ook als ze zich mengen met bestaande beroepen zullen ze verandering en vernieuwing brengen in deze beroepen. Bijvoorbeeld het werk van politici, artsen, wetenschappers, boekhouders en nog veel meer zijn gewoon bestaande beroepen maar worden in een heel nieuw jasje gestopt. Waar volwassenen moeite hebben met de veranderingen mee te gaan kunnen onze kinderen dit in de toekomst heel makkelijk aan. Ze kunnen heel ver meegaan in deze veranderingen waar veel volwassenen af zullen haken. Het is allemaal een kwestie van tijd voordat alles van start gaat.

Onze kinderen bezitten de oplossingen en inzichten maar ook kracht en doorzettingsvermogen verandering aan te brengen. Met hun ijzersterke wil breken ze door al het oude heen. Maar ook is het vaak te zien dat ze recht door zee zijn, mensen of kinderen opzoeken die net als zij zijn, rechtvaardigheid eisen en eerlijke communicatie.
Ik was zo’n kindje en ik ben bevoorrecht moeder te zijn van zo’n kindje. Bij ieder kind uit dat op een andere manier omdat ieder kind zijn eigen karakter heeft. Het kan iets toevoegen op school maar het kan ook problemen geven op school. Het mee moeten doen en iemand woorden volgens de maatstaven van een ander gaf mij als kind alleen maar angsten. Ik ging aan mijzelf twijfelen en ging onderpresteren. School vond ik niet leuk en saai. Ik dacht dat ik leren ook niet leuk vond maar toen ik eenmaal met school klaar was ging ik eindelijk leren wat ik wou leren. Ik heb de hele bieb leeg gelezen over onderwerpen die mij op dat moment aanspraken. Ik ging cursussen en opleidingen volgen die bij mij paste en vond mijn eigen weg door les te geven aan anderen. De manier waarop er onderwijs wordt gegeven sloeg niet aan bij mij, ik was te eigenwijs. Ik had het nodig dat ik op mijn eigen manier kon leren en mij kon verdiepen in onderwerpen die bij mijn doel hier op aarde paste.

Voor sommige kinderen geldt dat ze nog iets van het oude onderwijssysteem willen leren en zij komen prima door de schoolperiode heen. Of wellicht zijn ze perfect in aanpassen. Andere kinderen komen niet met het systeem meedoen en doorbreken het oude.

Het oude systeem is een ladder van hoog naar laag waar kinderen worden onderverdeeld in hokjes. Het ene kind kan volgens onderzoek lager onderwijs aan, het andere kind komt in het midden uit en weer een ander kind in hoger onderwijs. Als je nergens past wordt het gelabeld om passend te maken. Dit is oud. Het dient nu als een plekje die het kind op school krijgt en later in de maatschappij. Dit wordt al heel vroeg besloten terwijl er nog van alles gaat gebeuren. Zodra het hoger of lager onderwijs er uit gaat zal het anders worden. Zodra we het zelfsturende vermogen van kinderen laten werken en ieder zijn eigen tempo krijgt zonder dat we dit sneller of langzamer gaan noemen krijgen we iets heel anders van onze kinderen te zien dan we nu zien. Ze zijn allemaal anders en bloeien en groeien op hun eigen manier.

Er wordt door verschillende mensen voorspelt dat over 5 a 6 jaar verandering komt in het onderwijs wereldwijd. Tot die tijd moeten we het nog even doen met hoe het nu is. Voor sommige kinderen is dit heel moeilijk.

Ik heb inmiddels al heel veel zien. Niet alleen uit eigen ervaring als kind maar ook uit ervaring bij mijn eigen kind. Het onderwijs past voor haar niet. En dan moet je als ouder behoorlijk strijden voor de rechten en emoties van je kind. Hoe leg je dat je kinderen uit?
Om mijn dochter in het onderwijs bij te staan heeft ze heel veel energetische ondersteuning gehad. Want dit doet iets met een kind.

Om die reden wil ik ouders helpen en hun kinderen bij staan. Onze kinderen zitten in een overgangsfase en dat is voor sommige kinderen best zwaar. Ze hebben daar volwassenen bij nodig. Hoe ga je hier mee om? Wat kun je voor je kinderen doen? Ik doe alleen energetisch werk, ik kan het pad van het kind zien en waarom het meemaakt wat het meemaakt en hoe je jouw kind hierbij kunt begeleiden.





     
 
     
 
     
     
 


Kernkind
info@kernkind.nl 
www.kernkind.nl